Om självservice


Mina sidor

Via Mina sidor kan du följa dina inskickade ärenden eller återuppta en påbörjad ansökan. Du kan följa statusen på dina ärenden, och föra en dialog med kommunen direkt i anslutning till ett ärende genom en meddelandefunktion. Behöver något i ansökan kompletteras får du ett meddelande i Mina sidor och kan öppna upp ärendet och göra de ändringar som krävs.
 

Notiser

Du kan välja att få notiser via e-post eller sms vid förändringar i ärendet. Du får en notis om att en förändring har skett och uppmanas att logga in på Mina sidor för detaljer.
 

Inloggning och signering med e-legitimation

I de flesta av våra e-tjänster används inloggning och signering med e-legitimation (BankID). När du loggar in hämtas dina personuppgifter och uppgifter om dina bolag och förifylls i e-tjänsterna. Mer information om e-legitimation finns i menyn under fliken "Frågor och svar". 

Eftersom att arbetet med E-tjänsteplattformen startade genom Region Västerbotten så står de som avsändare när du loggar in.
 

Fungerar på olika enheter

Du kan använda e-tjänsterna i vilken enhet du vill, de fungerar lika bra i mobilen och surfplattan som på datorn. 
 

Hur använder jag självservice?

Om du behöver hjälp med användning av självservice kan du använda handboken för användare:

Handbok för användare
 

Vart vänder jag mig om jag har frågor?

Titta först under fliken "Frågor och svar" i menyn.
Varje e-tjänst har även en informationsruta med kontaktuppgifter till den som är ansvarig för en specifik tjänst.
Om du inte hittar svaret på din fråga kontaktar du Vännäs kommun:

Telefonnummer (växel): 0935-140 00