Aktivering av befintlig bredbandsanslutning

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Aktivering av befintlig bredbandsanslutning via Fiber.

Bor du i villa, bostadsrätt/hyreslägenhet eller är ett företag som redan är ansluten med fiber till Vannas.net?
Då kan du här aktivera den befintliga bredbandsanslutningen genom att fylla i detta webbformulär eller skriv ut avtalet och skicka/lämna till oss på Vännäs Kommun, Vannas.net, Vegagatan 14, 911 81 Vännäs.

Nätavgiften är 200 kr/mån inkl. moms för privatperson och 200 kr/mån exkl. moms för företag.

Avtalad specifikation

För anslutna till vannas.net är porthastigheten upp till 1000 Mbit/s.

Tjänster av olika slag tex. Internet, e-post, telefoni beställs från de tjänsteleverantörer som finns i Vannas.net, se http://www.vannas.net för mer information.
Se även ”Allmänna avtalsvillkor för bredbandsanslutning till stadsnät i Sverige - Privatperson” alt. ”Allmänna avtalsvillkor för bredbandsanslutning till stadsnät i Sverige – Företag”.
För fastighetsägare gäller även ”Allmänna avtalsvillkor för fastighetsanslutning till stadsnät i Sverige”. Saknas någon av dessa bilagor finns de att ladda ner från http://www.vannas.net eller
kontakta kundtjänst för att få de skickade till er.

Avgifter och betalningsvillkor

Angivna priser anges ovan om de inkluderar moms eller inte.
Fakturering sker varje månad med 30 dagars betalningsvillkor, fakturering sker dagarna innan fakturerad månad. För övriga betalningsvillkor se allmänna avtalsvillkor enligt ovan.
Uppsägningstid är 1 kalendermånad räknat från månadsskifte efter inkommen uppsägning och görs på http://www.vannas.net.

Serviceorganisation

Felanmälan skall göras till tjänsteleverantör, begäran om kabelutsättning görs till ledningskollen.se.

Övrig förfrågning görs till kundtjänst på 0935-39222 eller skriftligt på hemsidan http://www.vannas.net. Kundtjänst hanteras av telefonsvarare, lämna namn, kontaktinformation och ärende så
ringer vi upp er.

Servicefönster och tillgänglighet

Erbjuden tillgänglighet är 99% vardagar 08.00-18.00.

Servicefönster ska förläggas på helgfria vardagar 05.00-09.00 och begränsas till en gång per månad för att inte avräknas tillgängligheten. Felsökning sker så snart som möjligt arbetsdagar 08:00-18:00. För information om planerade avbrott se http://www.vannas.net.

Övrig information

För aktuell information gällande taxor, underhållsavgifter, m.m. se http://www.vannas.net.

Frågor om e-tjänsten

Kundtjänst
felanmalan@vannas.net
0935-392 22

Personuppgiftsansvarig

Kommunstyrelsen
vannas.kommun@vannas.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa